Bokliste


 

Trude Brænne Larssen


løyndomsruner

 
fredag mai 15, 2009

Fabelaktig fest!

Cappelen Damm innviet det nye huset sitt i går - det gamle Dagbla-huset. Og for en fantasisk fest det var! Alle var der. Musikken var knallgod - to gode band, som jeg skulle ønske jeg visste navnene på, og en god DJ i kantinen. God mat, festlige mennesker, og så mye champagne og vin at vi kunne ha badet i det!

Cappelen Damm var ikke helt heldige med lanseringsfesten sin, sist høst. Planen var visstnok å avholde den i City-passasjen, men da det slo til med regn, flyttet de hele evenementet inn på de gamle lokalene i Maribos gate, der det var så stinnt og trangt at det er rart ikke flere besvimte.

Nå tok de igjen for det, og det så det holdt. Jeg er bare lei for at jeg ikke fikk pratet med enda flere. Men det kommer sikkert nye muligheter.

Kommentarer:

Hei, har du skrevet dette innlegget for å irritere Fauske;)?

Men altså fusjonen Cappelen Damm er vel blitt en dobbel maktfaktor i den norske forlagsverden, så litt gratis vin og champagne - i alle fall til sine råvareprodusenter - kan de vel gjerne spandere.

Men var virkelig alle der;)?

Skrevet av oregano , 11:40, fredag 15. mai 2009 #

Organo: Nei jeg tror Alvruna skriver dette for å irritere meg;-))

Skrevet av SNyHETTa , 12:02, fredag 15. mai 2009 #

Hvorfor skulle noen bli irriterte? Og hvorfor nettopp Fauske? Jeg følger ikke alltid så godt med her, så nå er det visst noe jeg ikke har fått med meg. :-)

Skrevet av Alvruna , 12:07, fredag 15. mai 2009 #

Alvruna: Fra min side var det kun en fleip og et hint om Bloggfesten i april;-)
Det må være gøy å være på en fest der champagnen flyter...Jeg hadde antakelig blitt dritings;-)

Skrevet av SNyHETTa , 12:17, fredag 15. mai 2009 #

@ Sny: I så fall tror jeg du hadde vært i godt selskap. ;-)

Bloggfesten i april kunne jeg dessverre ikke delta på.

Skrevet av Alvruna , 12:40, fredag 15. mai 2009 #

;-)Huff ja.....

Skrevet av SNyHETTa , 12:45, fredag 15. mai 2009 #

Norske forlagsbransjen slo på stortromma, godt jeg ikke er forfatter.....

Skrevet av bAREtanker , 13:10, fredag 15. mai 2009 #

Alvruna
Artig ref. fra festen. Godt å lese.
:)
jan-otto

Oregano
Du,det er meget vanlig at firmaer arrangerer opptil mer enn en fest for sine ansatte i løpet av året.Det bør de da gjøre om de har anledning til det.Særs hyggelig er det om noen sier de ble glade for festen. Så enkelt kan det kanskje være.
hmm, du får tenke litt over det da vet du.

Skrevet av Fauske , 14:11, fredag 15. mai 2009 #

Uforglemmelig. Men litt vanskelig å huske!

Skrevet av Lotherington , 14:33, fredag 15. mai 2009 #

Der skulle jeg gjerne vært ja!
Blir liksom ikke noe fres over firmafestene i mitt fortak...

Skrevet av mayway , 14:52, fredag 15. mai 2009 #

Det var bare det at jeg husket på Fauskes svært negative reaksjon da noen skrev om fest på Gyldendal og også visse utsagn fra den kanten om hagefesten på Ashehoug. Og alt lå an til noe lignende, men det ville en komme i forkjøpet. Se det var forklaringen!

Skrevet av oregano , 15:47, fredag 15. mai 2009 #

oregano
"Alt lå an til noe lignende",,,var forhåndskonklusjonen til obeservanten som husker det som passer segt fra før krigen.

he he, spørs om du ikke kom deg selv i forkjøpet nok en gang. Vel du leker brannøvelser med deg sjøl, som alltid.

Forøvrig husk mayway og rådet hun ga uten adresse..."uten å rippe opp i historie osv".

Samkjøring og tørrtrening er kanskje tingen som setter smak på biffen.
Anbefales....rein femstjernes.

Skrevet av Fauske , 15:56, fredag 15. mai 2009 #

Hukommelsen er kanskje den viktigste kilden en forfatter har.

Skrevet av oregano , 17:05, fredag 15. mai 2009 #

oregano
Vel, neppe rett. Ref. ovenstående kommentarer fra flere i tråden.
Orner seg oregano, i huskestuen
:)
jan-otto

Skrevet av Fauske , 17:24, fredag 15. mai 2009 #

Flott hus har det blitt også. Den litterære redaksjonen holder til i fjerde etasje, der jeg i sin tid satt og svettet på et trangt Dagbla-kontor, med det legendariske rotet til Arne Hestenes vegg i vegg. Skal se det sitter en og annen ekvilibristisk bisetning igjen i veggene fremdeles.

Ellers er det jo hakket innpå ubegripelig at vi har en «forfatterblogg» der folk blir sinte av å høre om forlagsfester. Vet dere hva, eller? Når man gir ut en bok, er det ofte forlaget sender en blomsterkvast også. Tenker den satt, ja.

Skrevet av Eggen , 17:54, fredag 15. mai 2009 #

Ah, organo, det hadde jeg glemt...hahahhaa.

(Jeg terningkasta jo flere høstlanseringer i fjor, men meldte avbud på selveste Hagefesten av private årsaker.)

Skrevet av mayway , 17:58, fredag 15. mai 2009 #

Eggen, nå må du ikke avsløre alt da!
Det er jo like før du røper at vi i tillegg til kirsbær, fester, champagne, anledning til å treffe våre litterære forbilder/kollegaer, blomster, kulepenner, gratisreiser og masse personlig PR - faktisk også får penger for å skrive bøker!

Skrevet av mayway , 18:02, fredag 15. mai 2009 #

*ups*

Skrevet av mayway , 18:03, fredag 15. mai 2009 #

Nettopp, de bør da lage en sammenkomst for sine forfattere. Blomsterkvast blir vel nærmest bare helt symbolsk.
Tror neppe noen blir sinte om forfattere får være med på en forlagsfest.
Det er da både en påskjønnelse og inspirasjon.

Skrevet av Fauske , 18:04, fredag 15. mai 2009 #

Bra du hadde en fin fest snupp;)

Skrevet av Cipp , 18:09, fredag 15. mai 2009 #

De der gratis kulepennene, mayway. Jeg ligger ofte våken om nettene og tenker på dem. Føler meg litt som Eivind Reiten, gjør jeg.

Skrevet av Eggen , 18:22, fredag 15. mai 2009 #

Jeg vil også være med :'-(

Skrevet av Jo , 18:38, fredag 15. mai 2009 #

Eggen, nå fikk jeg helt angst her jeg også. Selvangivelsen! Jeg glemte å føre opp kulepennene!

Fauske: Så hyggelig at du har skiftet mening siden sist noen (jeg) rapporterte fra bransjefeiringer!
Ikke at det er noe viktig poeng, men bare en ørliten del av forfatterlivet man kanskje ønsker å dele. Jeg ser jo imidlertid sannheten i det kinesiske ordtaket: "Snakk ikke om din lykke til de mindre heldig stilte".

Skrevet av mayway , 18:47, fredag 15. mai 2009 #

mayway
Meningen er den samme.Konklusjon totalt sett fra to tidligere reportasjer gikk på oppmerksomheten vedr. tabloidpressen og kjendiser. Erindrer Egeland i all sin oppsumering henviste til tanker rundt dette.

Forøvrig må jeg med fare for å irritere påpeke et par ting.
For det første startet din våpendrager oregano øverst i kommentartråden med forhåndskonklusjoner samt henvisning til mitt navn.
(altså, et skritt videre enn reaksjon etter en kommentar...det kalles forhåndsknebling)
For det andre henviser han til meget gammel historie...du kaller historie for gammelt grums man ikke skal repeteree, samt du henviser til å ikke bruke navn for å henge ut noen.

El camerado gjorde det her.
Så gjør du nøyaktig det samme vedr. bruk av navn og historiehenvisning.
Samt påstand om andres motiver...henvisning til kinesisk ordtak.

Til alt overmål forteller du i ditt innlegg om hva du ønsker bloggen skal dreie seg, samt fremhever hva den ikke skal dreie seg om.
Så gjør du og oregano nettopp det.(applaus)

Så "regelverket" gjelder kun for noen og ikke alle.
Joda, du gjør hva du kan for å skape en levende blogg.

Mye mer kunne vært sagt, men med fare for sure appelsinskall og utkasting, lar jeg det være med dette.
Til orientering kan man lese noen observasjoner i Litteraturbloggen.no som andre har gjort.

Hva skal man med kinesisike ordspråk når man knapt evner å se totalen i bloggbildet.?

Skrevet av Fauske , 22:30, fredag 15. mai 2009 #

Litt enig med deg her, Jan Otto, det var noe av et sleivspark på din skinnlegg. Greit at du har nevnt noe slikt i en kommentar en gang. Men ingen grunn til å ta ditt engasjement i forhold dette innlegget på forskudd (det er tvert i mot usaklig, og kontekster forandrer seg)

Skrevet av mettebergsommann , 22:44, fredag 15. mai 2009 #

Jeg oppfattet det som fleip, jeg. En fleip som kanskje gikk litt over hodet på meg, siden jeg ikke følger med på- eller har oversikt over hva noen mente om en sak som lignet for ca åtte måneder siden. Jeg bøyer meg i støvet for folk med klisterhjerne. Selv har jeg det ikke, og i alle fall ikke i slike tilfeller som dette.

Skrevet av Alvruna , 22:50, fredag 15. mai 2009 #

mettemann
Nettopp.
Takk. På godt norsk må man vel si (jepp, den kan noen gripe tak i og si seg uening i, men alikevel).
Det er ikke sak det gjelder, det er personer man ikke liker.
Uansett, bloggen bør ha frihet til mangfoldighet.
For meg holder det lenge uansett.
Nå er det tydelig at flere begrensninger skal iverksettes.

Noe ekstra skurr blir det når man dømmes for ting man ikke har kommentert.(evt. mener)
FB leses av flere enn de "aktive" her inne. Hvilke oppfatninger de får er vel ganske så opplagte.
Vel vel,ønsker deg en fin fredagskveld, natten er ung fremdeles. (smiler)
:)
jan-otto

Skrevet av Fauske , 22:57, fredag 15. mai 2009 #

Joda, det var en fleip, men den satt en navngitt person som ikke var tilstede, i gapestokken, og han syntes ikke det var morsomt.

Men når du er her Alvruna, hvordan synes du CappelenDamm sitt hus holder seg sett i forhold til Gyldendals palass? Er det rett og slett en maktarkitektonisk konkurranse på gang? Askehævv med sin representasjonsvilla er jo også med. Alle forlag, foruten uavhengige småforlag - H Press, Gasspedal, Solum, Attåt osv, er knyttet til en av tre palasser, so to speak.

Skrevet av mettebergsommann , 22:59, fredag 15. mai 2009 #

Fauske trigget nysgjerrigheten min med sitt hint om at innlegget mitt hadde avstedkommet tilsvar på Litteraturbloggen, og da måtte jeg jo kikke.

Jeg ser at Roar/Azimut korrigerer meg i min sleivete bruk av ordet "alle", idet vitterlig ikke "alle" var på Cappelen Damms fest i går. Så var det da heller ikke ment så bokstavlig.

Det skinner også igjennom litt sårhet over ikke å ha blitt invitert - med forbehold om at jeg ikke leser ting mellom linjene som ikke står der. Til det er å si at Cappelen Damm i denne omgang inviterte forfatterne - ikke oversettere, illustratører, manusvaskere og konsulenter. Tradisjonelt blir disse invitert på en egen fest, som såvidt jeg kan huske ikke står tilbake for den vi var på i går.

Skrevet av Alvruna , 23:01, fredag 15. mai 2009 #

alvruna
Joda, "fleip" er fleip...igjen går det på hva hvem hvor. Praktisering av oppførsel man fordømmer hos andre og selv følger.
Vedr. klisterhjerne... det var ikke klister i henvisninge, det var kliss.

Om saken ikke var så tøvete kunne jeg overøst med nyanser vedr. tidligere innlegg.
Aviser fra i går er ikke så dagsaktuelle.
:)
jan-otto

Skrevet av Fauske , 23:02, fredag 15. mai 2009 #

En riktig fin fredagskveld ønskes til deg også, Jan Otto.

Skrevet av mettebergsommann , 23:03, fredag 15. mai 2009 #

alv
kommentar over gitt til din forrige kommentar, just info

Skrevet av Fauske , 23:04, fredag 15. mai 2009 #

Du har helt rett, Fauske. Det var ikke pent å anta at du kom til å bli sur fordi noen skrev om en fest. Oregano burde sette seg i skammekroken.

Men slapp av da, folkens. :-) Alt jeg ville var å fortelle om en vellykket forlagsfest - til glede for dem det måtte interessere. Skulle det være noen det interesserer midt i ryggen, er det helt greit det også.

Skrevet av Alvruna , 23:07, fredag 15. mai 2009 #

mettman
Goodi. Godt du nyanserte litt i tråden her, det ble noget meget ensidig.
:)
jan-otto

Skrevet av Fauske , 23:07, fredag 15. mai 2009 #

Alv
Faktum var at jeg syntes det var veldig fint.
Hadde tenkt å kommentere det, så er jeg forhåndskommentert.

Flere forfattere har fortalt om sine daglige rutiner vedr. sitt forfatterskap. Enkelte forfattere skaper bøker hele tiden, foreks serieforfattere (positivt ment).

Selv med en peanøtt av hjerne forstår man at det ligger mye arbeid bak. Da fortjener de oppmerksomhet og påskjønnelse.

Dette hevdet jeg og mener....så kommer gode Grethe
og snakker om kinesere....og misunnelse.
Joda,men helt feil.

Skrevet av Fauske , 23:14, fredag 15. mai 2009 #

Nå tror jeg nok du feiltolket Mayway så grundig som det går an. "Snakk ikke om din lykke" er det hun pleier å si til meg når jeg snakker om noe hun SELV skulle ønske at hun kunne ha vært med på.

Kanskje vi ikke alltid skal være så snare til å tillegge andre de verste motiver?

Skrevet av Alvruna , 23:20, fredag 15. mai 2009 #

Blomster? Champagne? Jeg tror jeg må skifte forlag...

Skrevet av My , 23:27, fredag 15. mai 2009 #

My: For noen uker siden fløy jeg på første klasse med Air France, og etter det tror jeg alle forlag har mangler og alle bransjer unntatt soignertbransjen er feil. Flyturen var fiksjon og alle der var karakterer utenfor virkeligheten, alt i real life.

Skrevet av mettebergsommann , 23:33, fredag 15. mai 2009 #

alv
Thats the point for the pointless sisters.
All and nothing, just as it works for the moment.
United forever whatever it takes.

Snarhet om motiver ? Joda, join the two others.
Ser du absolutt intet annet i portaltotalen.

moment, ikke feiltolk.

Skrevet av Fauske , 00:08, lørdag 16. mai 2009 #

Nå skjønner jeg ikke hva du prøver å si, Fauske. Og det kommer ikke av at jeg ikke kan engelsk - jeg jobber fremdeles som oversetter i tillegg til forfatterskapet, men det ville kanskje være lettere å begripe hvis du skrev fullstendige setninger. "Portaltotalen" vet jeg ikke hva er engang.

Skrevet av Alvruna , 00:22, lørdag 16. mai 2009 #

Alv
Ta det som en gåte. Ledetråd er evne til å lese andre riktig...som foreks. mitt spørsmål om betydningen av "underdog" i Susan Boyle innlegget ditt. Kommentarene der fra deg og grethe, viste hva dere ville oppfatte,og hva dere valgte bort.
Dette er kun en repetisjon av sedvane fra dere.

forøvrig anbefaler jeg nok en gang Litteraturbloggen. no
Det er et par innlegg der som sier mye om riktighet vedr. bloggen her og enkelte aktører
Åpen og frisk tale uten urettmessig sensur eller fare for å bli slettet
Anbefales på det sterkeste.

hmm. kl. er mye ? Hvor er nattsøster ?

Skrevet av Fauske , 01:00, lørdag 16. mai 2009 #

trenger du nærmere forklaring eller lengre setninger.?
Gutes abend...bruk natten..nu har eg annet at gjere. Klem på ditt blussende kinn.
:)
jan-otto

Skrevet av Fauske , 01:04, lørdag 16. mai 2009 #

Litteraturbloggen.no
Inlegget heter :Hva har skjedd med Forfatterbloggen?

Les med et åpent og fritt sinn.

Skrevet av Fauske , 01:09, lørdag 16. mai 2009 #

Ojojoj - !

Logga inn sent etter kjøreoppdrag, så jeg kan ikke skylde på fylla en gang når jeg nå kommenterer denne tråden.

Jeg legger merke til, og undrer meg over
1) at Fauske ikke formulerer seg som han pleier i kommentarene FØR midnatt.
(men det siste innlegget er typisk Fauske:)

2) at Roar Sørensen av en eller annen grunn bringes inn i debatten igjen.


_________



Jeg ser at blogspot-adressen Roar Sørensen først benyttet (før Else K de fikk domenet litteraturbloggen.no og de etablerte seg der) nå er i drift igjen.
Jeg ser i kveld at dette nettstedet (liksom før) vesentlig er preget av hatske innlegg om alt det kjipe ved forfatterbloggen.no generelt - og meg+noen andre deltagere spesielt.


http://forfatterarena.blogspot.com/2009/05/hva-har-skjedd-med-forfatterbloggen.html


Jaja.

Roar Sørensen: det ser ut som du følger ivrig med her å bloggen. Vi var i debatt i fjor, jeg visste ikke at du ennå er så engasjert. Hva med å sende meg en mail hvis du har så mye personlig frustrasjon - i stedet for å "trashe" meg på et anonymt nettsted?

oregano: du har min medfølelse siden du blir kalt min våpendrager. Som du vet, aner jeg ikke en gang hvem du er og hva du står for - bortsett fra bloggingen her.

alvruna: ser du får juling fordi Roar Sørensen/Fauske tror vi er søstre og dermed enige i alt. Heheh...de skulle bare vite hvor hvor fint, godt, trygt og inspirerende det er å ha en venn man ikke MÅ være enig med hele tiden :)

*

Nå skal jeg sjekke de andre debattene, og hvis jeg er flink sover jeg før 02 :)

Skrevet av mayway , 01:34, lørdag 16. mai 2009 #

mayway

Jeg legger merke til, og undrer meg over
1) at Fauske ikke formulerer seg som han pleier i kommentarene FØR midnatt.
(men det siste innlegget er typisk Fauske:)

Den har du tjuvlånt. Som regel er det du etter kl. 12 om natten med skeis kommentaren, Nettopp derfor jeg etterlyste "nattsøster. Dine skarpeste kommentarer kommer alltid etter kl. 12 om natten. Så skvelpes det fram til ca. kl. 2 om natten.

oregano og du er vel twins kanskje.

Tror Roar over tid gar merket seg realiteten med hensyn til "søsterskapet", hvem har ikke det da.
Koselig med venniner vel...pusler om hverandre og støtter hverandre i en hver sammenheng. Det er noe nærmest rørende over det.

he he, maygrete...kikket innom, var litt engstelig for ditt velbefinnende...men du er på plass med nattkommentarene.
Godt, da kan jeg sikkert slutte å uroe meg for deg.
Sovner du før kl. 2..fest igjen mayers

Skrevet av Fauske , 02:29, lørdag 16. mai 2009 #

Fauske: Ingen grunn til uro, her blir det visst ikke sovings på et par-tre timer minst. Må være klar for rent privat logistikk, ikke så ofte man har russejente :)

Så jeg har lest litt i bloggen du anbefalte, til og med lagt inn en hilsen på ovenfornevnte blogspot - tror vi mente den samme siden, selv om din link ikke funka.

Du får jo bare tro hva du vil om meg og oregano og kalle oss twins alt du vil for min del. Syns bare det er litt stygt mot ham. Betyr ikke at han er din fiende eller en tulling, vettu, selv om han av og til er enig med meg i en sak.

Skrevet av mayway , 03:03, lørdag 16. mai 2009 #

har oregano fremstått med kjønn ? Ble aldri sikker på hva objektet er/var/blir.Han bruker jo ordet, "en" om seg selv, ja litt kongelig overkikador moderator oppstartstil. Kanskje adelig/kongelig/ ,skal sjekke balkongen til kongen, kanskje det er en ekstra persjonase der i år.

Så vil jeg si følgende....alle mine kommentarer kan du forstå på lik linje med dine egne. Når du sier dine kommentarer er uskyldige og morsomme, evt. godmodig spøk...i samme øyeblikk er mine det.
Når du har andre hensikter og forsøk, jepp, så har jeg det og.
Da har vi en deal om det for fremtiden.
Hvorfor ? Fordi da blir sikkert behandlingen lik for oss begge i modereringspraksisen på bloggen.

Russejente ? Gratulerer mayway, da er det en fin og spesiell tid...for dere begge.
Ikke fordi det btyr noe, men jeg har alltid hatt litt sansen for russekort-tekst, hva står på din datters kort ?

Jeg jobbet sammen med en mulattjente en gang. Hun hadde en tekst på russekortet sitt som virkelig tok pusten fra de fleste...skal fortelle om den ved anledning.

Skrevet av Fauske , 06:19, lørdag 16. mai 2009 #

Fauske, jeg tror dine og MG's kommentarer tidvis er like lite "godmodig spøkefulle". Alle som kan lese, ser at det er slemmere enn som så. Fra begge sider.

Men jeg tror jeg snakker på vegne av både MG og meg, når jeg sier at vi er -litt- lei av å bli tatt til inntekt for hverandres meninger i ett kjør. Rett nok er vi nære venner, men vi er (tro det eller ei) grunnleggende uenig i mange saker. Ofte! Og vet du hva? Det går helt fint. Vi slutter ikke å være venner av den grunn, og jeg har ikke tenkt å unnskylde verken for meg, henne eller vennskapet vårt i noen sammenheng. Dere (ja, dere vet hvem jeg mener med 'dere') får tiltro oss såpass redelighet og gangsyn at vi faktisk greier å ha selvstendige synspunkter. Noen ganger sammenfaller de!

Så neste gang du eller noen andre får lyst til å ta igjen fordi MG har vært "godmodig, spøkefull" ... Trekk pusten dypt og tenk over HVEM av oss dere tar igjen ovenfor. MG og jeg er ikke sammenvokst ved hofta. Det er fort gjort å rette baker for smed.

Skrevet av Alvruna , 09:29, lørdag 16. mai 2009 #

alv
Så...nu vart du klar i tale.
Hvem er lei? Det er neppe noe særeie dere har i det, det aksjeselskapet har mange eiere.
Jeg tar hver kommentar i den rekkefølge og med den mening den fremstår i og besvarer ut fra det.
Stort sett er det slik det foregår.
Naturlover har sine reaksjoner og funksjoner.
Det er ikke lett å være gentleman mot damer som ikke er er ladies.
Vi er da for likestilling i vårt lille samfunn.

Se på helheten og les gjerne seperat både innlegg og kommentarer.
Its up to you, I am what you want me to be.

Om mine tilsvar er helt uten grunn i årsak som fremtår i virkning, ville det neppe blitt så mange kommentarer i totalsum.
Please yourself, I am just your mirror.

Skrevet av Fauske , 11:40, lørdag 16. mai 2009 #

Men Fauske, du misser poenget. Jeg tar ikke MG i forsvar fordi vi er venner. De gangene jeg tar henne i forsvar - og det er vel og merke slett ikke alltid! - er det fordi jeg ser at hun blir urettferdig behandlet.

Jeg har forsvart andre på samme måte, når det er dem det har gått ut over. Også folk jeg overhodet ikke kjenner.

Altså handler det ikke om at vi er som erteris, at vi slår oss sammen og alltid er på lag. Langt ifra.

Jeg tror heller ikke felles enighet har noe med vennskap å gjøre. Til gjengjeld kan det hende at felles enighet noen ganger -resulterer- i vennskap. Men i så måte tror jeg ikke jeg er forskjellig fra andre her inne. Vi knytter oss jo til folk vi føler vi er på nett med, alle sammen.

Skrevet av Alvruna , 12:20, lørdag 16. mai 2009 #

Alvruna/Trude: Jeg vet ikke hvor mange ganger dette må gjentas. Kanskje vi burde krangle litt for syns skyld? *smile*

Russejenta mi har et Miss Piggy-sitat (fra The Muppet Show):

"Beauty is in the eye of the beholder. But sometimes it is necessary to give an ignorant or stupid beholder a black eye"

Hennes russenavn er også Miss Piggy - selv om hun er slank og mørkhåret og aldri kysser frosker :)

Skrevet av mayway , 13:11, lørdag 16. mai 2009 #

Alv
Joda,joda. Les kommentartråden.
Den har vel gått over i repetisjoner for lengst.
(kan jeg smile nå, ja det kan jeg).
Alt er helt ok. (klem)
:)
jan-otto

Skrevet av Fauske , 13:14, lørdag 16. mai 2009 #

mayway
Flott russetekst på kortet.Ønsker dere en fin fin dag i dag og i morgen.
Klems
:)
jan-otto

Skrevet av Fauske , 13:17, lørdag 16. mai 2009 #

Godt å høre at det var en fin fest! Jeg skulle egentlig - men så ble dørstokkmila enda lengre. (Ti mil, minst.)

Skrevet av Johnsen , 15:13, lørdag 16. mai 2009 #

@ mayway: Jeg er uenig med deg ofte nok - også her inne. Senest var det vel i forbindelse med ditt innlegg om favoritt-tema. Da hadde jeg et helt annet syn enn deg. Men hvis enkelte bare VIL se oss som siamesiske tvillinger, ute av stand til å ha en selvstendig tanke, frykter jeg at det er lite vi kan gjøre for å endre på det.

En annen sak er at uenigheten kanskje ikke blir synlig, fordi vi behandler hverandre med respekt også når vi står steilt mot hverandre. Det synes jeg i grunnen man kunne gjøre til en leveregel enten man er venner personlig eller ikke, og jeg bestreber meg for å ikke gjøre forskjell på folk i så måte.

Skrevet av Alvruna , 15:42, lørdag 16. mai 2009 #

Vel talt, Alvruna.
Vi deler nok dette også, prinsippet om å ikke karakterisere folk personlig negativt selv om de skulle være uenige med oss. Uff, der underbygget jeg visst tvillinggreia igjen :)

Men jeg er nok mye mer infam enn du, for eksempel slenger jeg meg lett på tråder med nidvers og tyr til utagerende humor. Du er som regel svært saklig, diplomatisk og varsom i dine formuleringer. Jeg tror FB har bruk for oss begge :)

Fauske, hva angår deg så leder du vel stort i slengbemerkninger, karakteristikker, mer eller mindre kryptiske utfall, også spydigheter og ren slemhet. Når jeg likevel ikke henger meg opp i dine ytringer hele tiden, er det rett og slett fordi det vil bli en meningsløs duett. Du snur kappa etter vinden, så raskt at jeg ikke rekker ta dine argumenter alvorlig.
Da er det bedre at jeg holder kjeft, og lar andre glede seg over dine utfall og innfall i fred. Skulle du ønske repons på dine dikt, også kritisk, så bidrar jeg gjerne. Men altså ikke lenger uten å bli spurt.

Skrevet av mayway , 19:41, lørdag 16. mai 2009 #

hø hø

Skrevet av Fauske , 20:22, lørdag 16. mai 2009 #

Og der var enda EN kneblet! Who's next?

Skrevet av SNyHETTa , 16:20, torsdag 21. mai 2009 #

Skriv en kommentar til innlegget:

For å kommentere må du være innlogget.
 
© Trude Brænne Larssen