Bokliste


 

Odd Roar Lange


Odd Roar Langes reiseblogg

 
tirsdag jan 13, 2009

Gi oss flere som Ari Behn

Ari Behn har kastet seg ut i det. Terget på seg tidligere soussjef, Carl-Erik Grimstad.Det er flott. Virkelig flott. Skulle ønske vi hadde flere som Ari Behn her i landet. Som tør i si det han mener uansett hva medierådgivere måtte synes etterpå. Som ikke veier sine ord på gullvekt, og som ikke går runde etter runde med konsulenter før han tør komme på banen med sitt utspill. (Sannsynligvis er de litt grinete over at Behn ikke spurte dem om råd først.) 

Ari Behn tar et skikkelig oppgjør med en jevnbyrdig person som har rikelig anledning til å slå tilbake, om han skulle ønske det. Og som er både verbal nok og sterk nok til "å stå han av", som de kaller det norraførr.

Grimstad har svingt både sverd og slegge mot kongehus og dets medlemmer i årevis. Han har stått frem som ekspert på et kongehus og morarki som de færreste av oss får skikkelig innsyn i. Og ingen har stilt spørsmål med Grimstads motiv.

Det mest oppsiktsvekkende er kanskje at det har tatt så lang tid før Grimstad fikk seg en på tygga. Før noen sendte et knyttneveslag eller to i retning av Grimstad. En hyggelig kar, som har benyttet seg av kunnskap fra en lukket arbeidsplass til å boltre seg i landets løssalgsmedier, til å skrive kronikker, til å være meningsbærer, til å være rikssynser om familien som Ari Behn har giftet seg inn i.

Det er en gammeldags holdning at kongefamiliens medlemmer skal måtte tåle alle slags utspill og kommentarer. Både kongehuset, pressen og samfunnet for øvrig vil ha større glede og nytte av at førstnevnte deltar i det offentlige ordskiftet når de føler seg tråkket på.

Og Grimstad, som med fete titler har skutt i øst og vest, må tåle såpass og enda litt til. Kanskje det er surt at hele bøtta kommer på en gang, og etter at han har vennet seg til å slippe å måtte stå for det han mener. Men sånn får det bare være...

At svært godt betalte PR-konsulenter mener at Ari Behn mister all troverdighet etter sitt fire dager lange felttog, er bare å flire av. Who´s talking?!! 

Det er vel omtrent som å få høre fra en frosk at du er stygg. 

 

Kommentarer:

He-he! Her dukker plutselig en åndsfrende opp. Hvor har du vært all denne tiden, Odd Roar?
Jeg er helt enig. Ari er en fargeklatt, og han er ikke redd for å si hva han mener, til tross for all ond mobbing som kommer hans vei.
Det ryktes at han til og med har fått æren av å være stum apekatt i bok som nylig er utgitt.
Hmmmm... hvilken bok kan det være, tro?

Skrevet av Ghost , 18:40, tirsdag 13. januar 2009 #

Helt enig, og det som verre er, jeg er faktisk enig med Ghost også, omg!

Ari Behn skal ha kred for å si det han mener. Grimstad derimot driver lavmål når han må trekke inn Gaza tragedien for å forsvare seg.

Skrevet av arve5 , 19:11, tirsdag 13. januar 2009 #

Velkommen til nykommer! Fargeklattene, de som beveger seg utover mainstream trengs.

Skrevet av Sirenia , 19:14, tirsdag 13. januar 2009 #

vil du at flere skal snakke med z'er altså?:) zett i gang.

Skrevet av Skrivekloa , 19:23, tirsdag 13. januar 2009 #

Mainstream?

Skrevet av oregano , 19:28, tirsdag 13. januar 2009 #

Kategorisering oregano, mainstream, trendy, tradisjonell, radikal, mørkeblå. Sosialpsykologisk verktøy. Mainstream er de fleste.

Skrevet av Sirenia , 19:34, tirsdag 13. januar 2009 #

Hei du!
Jo det kan godt være flere som Ari, bare jeg slipper å se eller høre dem.
Det sies av mdiavitere at Grimstad ikke har uttalt seg på en mte som bryter den taushetsplikten han har overfor Kongehuset. Han uttaler seg negatvit om det som skjer på slottet men utleverer aldri noe. Det sies også at han har uttalt seg kritisk til Ari som forfatter og på bakgrunn av hans mediestunt.
Så her kan det se ut som Ari har overfortolket og er den som utleverer info som ikke var ment for offentligheten.

Kanskje Ari er for sensitiv til å tåle kritikk som forfatter? Han selv har gjort flere flaue pr stunt som gjør sånn at jeg fårr utslett bare jeg ser eller hører ham.
Jeg vet ikke hvordan jeg selv hadde agert som forfatter i motvind. Kanskje jeg ble like rabiat. Jeg har tendensene. Så man kan ikke se bort fra jeg hadde knust kneskålene til dem som kritiserte meg. Ari er ikke voldelig, men heller grunn (iflg. meg).

Det er ikke sånn å forstå at jeg ikke liker de litt annerledes, for jeg digger Jan Thomas selv om han virker dum som et brød. Han er i allefall ekte.Jeg ser ikke noe ekte hos Ari.

Det er altså min mening.
Godkveld i stova

Skrevet av AG , 19:40, tirsdag 13. januar 2009 #

Skrivefeilene har ingenting med meg å gjøre men tastaturet.....hehe ;)

Skrevet av AG , 19:41, tirsdag 13. januar 2009 #

Ja til flere Ari! ;-)

Skrevet av FridaK , 20:12, tirsdag 13. januar 2009 #

Dessverre Frida, det går ikke. Ingen flere gifteferdige prinsesser i kongeriket Norge.

Skrevet av oregano , 20:21, tirsdag 13. januar 2009 #

hva? Prinsesse fridak er jo singel fremdeles...

Skrevet av Skarstein , 20:31, tirsdag 13. januar 2009 #

Takk Frode!

Nettopp. Hva med oss vanlige prinsesser?? Vi vil jo også ha vår egen Ari, vår egen skinnende lysfontene ;))

Skrevet av FridaK , 20:36, tirsdag 13. januar 2009 #

Hvem er denne Aril ?

Skrevet av Fauske , 07:11, onsdag 14. januar 2009 #


Det fins
Bare Én
Ari Behn

Skrevet av Varg , 09:25, onsdag 14. januar 2009 #

Ari er dyktig i alt sitt vesen. Derom hersker ingen tvil.
Han blir vist mer konglig interesse enn kongen selv.
Litt den moderne prinsen som vant prinsessen og mediafolket.
Han vet hvor han er og drar full nytte av det.
:)
jan-otto

Skrevet av Fauske , 11:27, onsdag 14. januar 2009 #

Enig at det var modig gjort!

Skrevet av Martin , 14:39, onsdag 14. januar 2009 #

Ærlig talt, det er da ingen bragd å "vinne mediafolket" når man har giftet seg inn i kongehuset. Det er vel heller snakk om å være et lett bytte for tabloidisering. Og der synest ikke jeg at Behb navigerer særlig bra.

Skrevet av oregano , 17:17, onsdag 14. januar 2009 #

Noen som kan fortelle meg hva Ari har gjort som var modig? Og hvorfor man mener han er dyktig?
Noe sier meg det kan være servicet han ar laget, men....
Eller var han modig da han kastet den hvite hansken inn i Rolness sitt kontor?
Ser frem til svar.

Skrevet av AG , 17:44, onsdag 14. januar 2009 #

oregano
Det er vel nærmest en selvfølge å få medienes oppmerksomhet i den "settingen" Ari er i.
I hvilken grad han er et "offer" kan og diskuteres.
Fyren vet å dra nytte av "posisjonen" han befinner seg i.
I hvilken grad han navigerer "bra" i enhver situasjon er og et spørsmål.
Til å være et offer virker det som han ikke har så altfor mye imot det.
Tvert om.

AG
Ja, hva er vel mot. Det største motet jeg kan se vedr. Ari er at han stiller seg laglig til for hugg.(og, som sagt, han bruker mediene i den grad han kan.) Kall det gjerne markedsføring,god eller dårlig...han får oppmerksomhet.

Kanskje ikke uten grunn servicet han laget var prydet med påfugler. Kanskje gutten satt og flirte litt for seg selv når han designet det.
:)
jan-otto

Forøvrig har jeg ingen spesiell interesse vedr. hva han gjør eller ikke gjør.

Skrevet av Fauske , 18:27, onsdag 14. januar 2009 #

Serviset...vuppsann.
:)
jan-otto

Skrevet av Fauske , 18:29, onsdag 14. januar 2009 #

Tja, om den mannen har mot kommer an på hvordan man definerer det. Jeg synes ikke noe særlig om de pr stuntene hans. Jeg liker heller ikke bøkene hans. Men kona hans er jo ok ;)

Skrevet av AG , 18:39, onsdag 14. januar 2009 #

Ari(om jeg får være på fornavn) giftet seg til mye. Både til posisjon og belastninger.

Når man er en type som Behn, med kunstneriske ambisjoner og personlighet, kunne det ført til kunstnerisk død å gifte seg med ei prinsesse. Fordi han strengere enn de fleste er avskåret fra å svare fritt for seg og bevege seg fritt i det offentlige rom.

Dette har han vært underlagt til nå, før han grep ordet og svaret for seg. Det er han vel undt.

Og Märtha hadde neppe valgt Ari om han ikke var ok.

Selvom jeg ikke er noen ihuga roalist, synes jeg vi har et godt kongehus. De har vist sin både styrke, modenhet og mot gjennom valg av partnere.

Skrevet av Sirenia , 19:12, onsdag 14. januar 2009 #

Velkommen hit som skribent! Med eller uten Ari. :)

Skrevet av Mickeline , 19:25, onsdag 14. januar 2009 #

Takk for innspill og freske fraspark:-)
Og mens jeg venter på neste bloggutspill skal jeg ta med i aftenbønnen min et ønske om at det blir født flere som Ari i fremtiden. Flere som tør der andre tier.
PS: Kanskje jeg kan ringe ham og spørre etter den gjenværende hansken. For jeg har mistet et venstrehanske, og trenger èn. Kanskje det er akkurat den han har til overs:-))

Skrevet av orlange , 22:00, onsdag 14. januar 2009 #

Skriv en kommentar til innlegget:

For å kommentere må du være innlogget.
 
© Odd Roar Lange